استفاده متناسب از کلمه کلیدی
هر محتوا حول موضوع خاصی می چرخد که در واقع به آن کلمه کلیدی می گویند. در سال های گذشته چگالی کلمه کلیدی یکی از ضرورت های تولید محتوا محسوب می شد اما با توجه به آپدیت های گوگل در سال ۲۰۲۱ دیگر چیزی به نام چگالی مطرح نیست. چگالی کلمه کلیدی یعنی نسبت تکرار کلمه کلیدی به تعداد کلمات کل محتوا.
به هیچ عنوان نباید کلمه کلیدی را بیش از اندازه و به صورت غیر طبیعی استفاده کنید، بلکه اگر محتوای استانداردی بنویسید به صورت ناخودآگاه کلید در متن شما تکرار خواهد شد. بهتر است که توزیع کلمات کلیدی نیز مناسب باشد. منظور از توزیع این است که به جای استفاده از چندباره در یک پاراگراف آن را در بخش های مختلف متن خود به کار ببرید.
پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط
به جای استفاده ی مکرر از کلید بهتر است که از هم کلمات مرتبط، هم خانواده و اشکال دیگر کلمه کلیدی استفاده کنید. برای یافتن این کلمات مرتبط می توانید از پیشنهادات گوگل و ابزارهایی مانند KW Finder کمک بگیرید.
به روز رسانی محتوا
یکی از مواردی که گوگل به آن توجه می کند، به روز بودن مطالب است. برای این کار بهتر است در بازه های زمانی منظم برخی از مهم ترین محتواهای سایت خود را به روز رسانی کنید. منظور ما از به روز رسانی این است که متن، تصویر، ویدیو و صوت به محتوای خود اضافه کنید. نکته ی قابل توجه این است که در هنگام آپدیت محتوا بهتر است مطلبی را از آن حذف نکنید زیرا ممکن است باعث افت رتبه سایت شما شود.
در زبان HTML برای مشخص کردن تیترها از تگ های H1 الی H6 استفاده می شود. هرچه این عدد بزرگتر شود، اهمیت آن تیتر کاهش می یابد. در یک صفحه شما تنها باید از یک تگ H1 استفاده کنید!
نکته ی مهم این است که شما باید ترتیب استفاده از این تگ ها رعایت شود. مثلا شما نباید از تگ H2 به H4 بروید. البته برعکس این موضوع مانعی ندارد. بر حسب اهمیت تیترهای داخلی محتوا آن ها را از H2 آغاز کنید. در تیترهای خود بیش از اندازه از کلمه کلیدی استفاده نکنید اما در صورت تمایل می توانید آن را در برخی از H2 ها بیاورید تا به رتبه گرفتن صفحه خود کمک کنید.
طول محتوای سئو شده
یکی از مواردی که در هنگام تولید محتوای اصولی مهم است، طول محتواست. طبق بررسی های انجام شده توسط سایت MOZ محتواهایی که طول بیشتری دارند، رتبه ی بهتری کسب کرده اند. اما این بدان معنا نیست که شما به حواشی بپردازید و برای افزایش کمیت محتوا، کیفیت آن را زیر سوال ببرید.
پیش از شروع تولید محتوا باید هدف کاربر از جستجو را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر شخصی آموزش طراحی سایت را جستجو کند، به دنبال مطلب جامع و کاملی است که پاسخ تمام سوالات احتمالی خود را بگیرد.
برای آن که بتوانید محتوای سئو شده ای تولید کنید که برای سایت شما مفید باشد ، پیش از در نظر گرفتن گوگل، کاربر را مدنظر قرار دهید. محتوای با کیفیت تولید کنید تا کاربران و گوگل برای زحمت های شما ارزش قائل شوند.